Förankrad

Så, äntligen ett nytt inlägg i bloggen. Ja, det är längesedan men jag har fått prioritera och varit sjukskriven. Nu arbetar jag halvtid och idag predikade jag för första gången på två månader.

Terminen har börjat sedan ganska länge tillbaka och Öppna Förskolan, som mina medarbetare har haft hand om, på ett fantastiskt bra sätt, har vuxit och blivit mycket bra, så imorgon får jag gå in i en redan fungerande grupp. Skönt!
BullyProof har också kommit igång och vuxit. Fantastiskt roligt.

Igår hade vi Loppis och det var många saker som bytte ägare. Många människor kom och fick upptäcka att Frälsningsarmén på Limhamn är en fin plats att vara och en trivsam lokal att vistas i. Alltid roligt med loppisar, med glada och trevliga människor och allt för en god sak.

Idag var temat för söndagen "Den kämpande tron" och predikan handlade om att livet och speciellt det kristna livet, livet med och nära Jesus, är en kamp och ibland är vi frestade att låta bli att kämpa och hänge oss till lättaste vägen ut och Frestaren blir glad och nöjd. Men att vara förankrad i Gud hjälper oss att ha rätt fokus och perspektiv och låta Honom hjälpa oss att finna lugnet och friden mitt i livet, lugnet i stormen. Lyssna på hela predikan här.

Så börjar en ny vecka imorgon. Ha det bra och njut av den kommande våren.
God Bless!

Snart är det sommar!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0