FÖR..underlig NÅD

Ja, det var det som blev temat på södagens gudstjänst. Själv har jag nyss lyssnat på Mackans predikan och jag föreslår att Du gör detsamma. "Det enda som bär när allting annat vacklar, det är Guds nåd och Guds barmhärtighet" - börjar en sång i FA:s sångbok, med refrängen: Det enda jag vet, det är att nåden räcker, att Kristi blod min synd, min skuld betecker. Det enda jag har att lita till en gång, det är Guds nåd, Guds gränslösa nåd".
Visst måste vi predikanter predika nåden, vad annat kan vi göra. Av Nåd är ni frälsta genom tro, skriver Paulus i Efesierbrevet. Allt handlar om det, allt går ut på det. Gud älskar verkligen ALLA människor och vår uppgift som Hans följeslagare är att sträva efter att kunna visa kärlek vi också, oavsett vem det är. Gud gör inte skillnad på om du är vit eller svart, fattig eller rik, man eller kvinna, heterosexuell eller homosexuell, nykter eller onykter, liten eller stor, smal eller tjock, ja, jag kan fortsätta i all oändlighet. Varje människa är unik och Gud känner oss var och en och älskar oss ändå - det är Nåd.

Under de senatse veckorna har jag träffat på olika människor och samtalat mycket om olika människor och jag förstå mer och mer hur viktigt det är att med nåden som grund leva ut William Booths uppmaning: Others!
Det är en tuff och hård resa, men om jag kan hjälpa någon och visa vägen till Guds nåd och kärlek, så må det vara värt smärtan och kampen.
Än en gång då - ladda ner och lyssna på predikan från i söndags.

Nu är vi inne i sista veckan i oktober och natten mellan lördag och söndag är det dags att ställa om klockan igen till vintertid, glöm inte det :-) På söndag kl.11 är det gudstjänst igen och jag tror det blir något om Tro.

På måndag den 31 kl.10.00 är ni välkomna på Halloween/Höstfest på Frälsis, Öppna Förskolan. Det blir inte läskigt - bara roligt. Man kan få bli ansiktsmålad till prinsessa eller superhjälte också om man vill :-)
Till och med Limhamn.nu har lagt upp festen som nyhet. Ha en fortsatt bra vecka.

God Bless!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0