"Se, jag gör något nytt"

Nytt år, nya möjligheter, oskrivna blad, tom kalender...eller inte.... men nytt år är det i alla fall och nu står vi inför en spännande framtid. Efter denna fantastiska julhelg är det dags att fortsätta på beredda stigar.
På torsdag är det Trettondagen, den 6/11, då rubriken är "Guds härlighet i Kristus" eller Epiphanea = uppenbarelse. De vice männen hade en uppenbarelse av Jesus och de gjorde något av den, de tillbad Jesus och deras liv fick ny mening. Jag har haft några uppenbarelser under hösten och tagit fasta på att dela med mig av dem och göra något åt dem tillsammans med andra. Hela människan dagen vi hade i november var en hit och nu kommer nästa, den 15/1, och redan är det 11 st anmälda bara på Facebook. Det verkar som att vi är på rätt spår och att Jesus är mitt i centrum av det hela.
Igår var vi på Malmökåren på gudstjänst och soldatinvigning, en fantastisk fest där en ung man tog steget och kastade sig ut i det okända äventyret, med Jesu starka armar runt sig. Så häftigt är det! Jag önskar och ber att Malmökåren ska få fortsätta i samma anda och riktning så att det verkligen växer upp en armé av Kristi stridsmän/kvinnor som stormar mörkrets fästen och förändrar staden och sprider sig. Jag önskar och ber att Limhamnskåren ska få uppleva samma glädje och fest när vi får välkomna nya medlemmar och inviga nya soldater framöver. Det är nu det händer, det är nu, efter många år av bön, svett och tårar och fortfarande kamp, nu ska det hända. Limhamnskåren ska bli ett "Andrum för hela människan", en källa till liv, återupprättelse, helande, frälsning, kraft, träning - andlig, själslig och fysisk. Och när/om någon tänker eller säger: "De kommer att ge upp och arbetet blir aldrig utfört", så fortsätter vi istället med förnyade krafter (Neh.6:9)

God Bless!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0