Ordet och Bönen

Hela dygnet igår, den 16/10, mellan 00.00-24.00 var det vår kårs tur att vara länken i Frälsningsarméns 24-7 bön som varar september-oktober. Så stora delar av kårens medlemmar var med och delade upp dessa bönetimmar för att vara inör Gud och verkligen koncentrerar söka Honom. Det gjordes säkert på flera olika sätt. Några kanske tog en bönepromenad, andra satt i sin säng eller fåtölj eller i kårlokalen.
Jag (Monica)hade tre timmar på förmiddagen (el.fyra egentligen, den första fick bli i sängen när jag vaknade) sedan började jag med att gå ut på vad jag tänkte skulle bli en lång skön bönepromenad, men när jag kom ut och insåg att vinden troligtvis hade varit på nordpolen och hämtat sin temperatur, blev promenaden mycket kort och slutade på café Lieto, där jag köpte en latte och kröp upp i en hörna med lovsång i hörlurarna och bibel och block och penna i famnen. Det var faktiskt ett mycket bra sätt att be på.
På kvällen hade jag två timmar till och då fick kårlokalen bli böneplatsen.
Det är en förmån att få ha så många timmar att tillbringa i bön och söka och fina Herren.

Idag hade vi besök av Henrik från Gidoniterna och han berättade om deras arbete och vi fick höra fantastiska berättelser om vad biblarna som de delar ut kan ge för effekt. Guds Ord är i sanning kraftfullt, vilket också Mackan Andersson predikade om på gudstjänsten. Du gör gott i att lyssna på hans predikan här, eller ladda ner den och lyssna senare.

Veckan som ligger framför är som vanligt full av spännande tillfällen. Öppen Förskola, Café Smulan med besök av Cajsen och HandHjort och på lördag den 23/10 kl.12.00 är alla välkomna på Familjefest med Barnvälsignelse.
Missa inte detta!

God Bless!


LUCAS ANDERSSON - BLIR VÄLSIGNAD 23/10 KL.12.00

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0