Barnvälsignelse och (bus)Fröet

Dagens Familjefest med barnvälsignelse var verkligen en härlig fest. Lucas var såååå snäll och uppförde sig alldeles exemplariskt. Ungefär 50 pers i alla åldrar hade kommit för att fira och det gjorde vi, med sång & musik - tack Gertie som spelade piano, dockteater - med Rosi och Olivia - jättekul!, dansuppvisning av Johanna - wow!!!!, och spel på rytminstrument till "Åh, vad Gud är god mot mig" - i reagge-takt :-) med bandet!
Magnus
, som hade själva välsignelsestunden, gjorde också det exemplariskt. Tack också till Bastian som skötte mikrofonerna via mixerbordet - bra jobbat!!
Festen fortsatte runt matborden med en mumsig pastasallad och ännu mumsigare kladdkakor och då menar jag KLADD-kakor, på riktigt, med grädde. Ett stort TACK till Nettan och Johanna som tillsammans lagat och bakat inför idag. Såååååå GOTT!!!!!! Och ett stort TACK till alla som var med och gjorde dagen till en verklig FEST (nu har jag väl inte glömt någon, i så fall TACK!!!)
Imorgon går vi till Malmökåren kl.11.00 och är med på en barnvälsignelse till. Mio Gabriel Olterman ska då få vara i centrum, och det blir djungeltema på den gudstjänsten har jag hört. Jag får nog ta med mig en apa :-)

Så har det blivit så att Café Smulan visade sig vara ett populärt namn så nu har någon annan registrerat det och då får vi snällt byta namn på vårt torsdagscafé. Så från och med nu heter vårt Café (bus)Fröet (det kan väl ändå ingen annan heta....). Frön kan man ju ha på bullar, solros-, lin-, vallmo-, sesam etc. Och små "frön" brukar det ju krypa omkring i barnhörnan och ibland kan det också vara "busfrön". Dessutom vill vi ju att kåren ska vara en växtplats och frön växer ju om man vårdar dem. Och på tal om caféet så blir det på torsdag, den 28/10, tema: Halloween - vad är det egentligen och varför ska man inte blanda ihop det med Allhelgonahelgen. Man kan också till självkostnadspris få göra sin egen pumpa-ljusstake. Så välkommen på torsdag, vi har öppet 10-15.

Vill också göra reklam för Studiecirkel i Kreativt Skapande som börjar den 3/11 och är fyra onsdagskvällar i november. Gå in på vår hemsida och kolla under "Aktuellt" så får du mer information.

Tills nästa gång,
God Bless!

Dockorna Jona och Julia in action

Åh, vad Gud är god mot mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0